luka jahitan bersalin pedih

Sy nampak mcm jahitan terbuka. Risau dh 17 hari rasa pedih² on and off.


Episiotomi Cara Mengurangkan Kesakitan Jahitan Bersalin

Adakah rase sakit pedih tu disebabkan oleh benang nak luruh.

. Saya rasa pedih2 n denyut2 kat tempat luka jahitan ni. Hasil bacaan dan juga tips tips dari kawan kawan kak lia juga korang boleh juga cuba. Promosi eFarmasi Terkini Konsultasi bersama Pakar.

Post Last Edit by darkness at 2-11-2011 1342 Assalamualaikumhuhu saya dah 21 hari lepas bersalinAritu saya bersalin vacuum. Risau sebab sye tak tau jahitan terbuka tu mcm mane. Dlm tempoh 5 hari ni luka masih sakit dan kwsan luka bengkakbila tgk sndiri jahitan ok cuma bengkak and sakit.

Akan pedih untuk berapa lama ye Dan akn amik berapa Hari untuk sembuh sepenuhnya. Luka Jahitan Bersalin. Excited to become a.

Post time 2-11-2011 0141 PM Show all posts Read mode. Nak tanya hari ni hari ke 20 sy berpantang tapi luka jahit tak lega lagi. Penggunaan benang untuk menjahit luka bersalin.

Alhamdulillah 2 minggu luka jahitan dah pulih. Luka jahitan bersalin terbuka sedikit. Panduan menjaga luka jahitan bersalin Panduan ini adalah bagi menjaga luka bersalin secara normal yang mana koyakannya adalah di bahagin perineum.

Lazimnya luka episiotomi atau luka jahitan bersalin akan mengambil masa 2 hingga 4 minggu untuk sembuh. Jahitan bersalin tu suda. Sya 35 tahun baru 5 hari melahirkan bayi seberat 405kg scara normal.

Julai 18 2019 759 PM. A mommy of one. Bila dah beranak paling takut part bersalin sebab risau nak jaga luka jahitan.

Alhamdulillah luka jahitan saya okay. Bila saya bukak kaki tgok luka. Petua Luka Jahitan Bersalin Cepat Baik.

Saya berumur 30 tahun dan telah. 100 JAMINAN PENYEMBUHAN LUKA BERSALIN Sitz Bath merupakan amalan warisan lama untuk merendamkan bahagian faraj untuk merawat luka bersalin mengurangkan keputihan. Macam mana nak tahu jahitan bersalin terbuka.

Belajar Teknik Cuci Luka Jahitan Bersalin Yang Betul Lepas buang air lap kering di bahagian luka episiotomi dengan cara dab atau tekap secara perlahan dari depan ke belakang. Watch popular content from the following creators. Benang jahit pun tanggal dengan cantik.

Saya baru lepas bersalin 29 hari yg lalu dan pagi tadi bila buang air kecil tiba2 terasa pedih pada luka jahitanpadahal sebelum ini saya ada periksa luka jahitan tapi tidak sakit. Luka saya masih ada benang sometimes pedih sometimes tak sometimes rasa sakit mcm melecet tu. Discover short videos related to luka jahitan bersalin on TikTok.

Waktu berpantang sepatutnya merupaka wantu kita berehat selepas penat 9 bulan. Dan ade satu benang yg last tu baru saja luruh. Benang surgeri untuk jahitan yang digunakan adalah dari jenis Absorbable.

Luka jahit bersalin terbuka sampai tak boleh duduk apa nak buat coach bisnes coach detox kurus coach penyusuan susu. Kalau pergi klinik kena jahit balik atau bg ubat saja. Post Last Edit by darkness at 2-11-2011 1342 Assalamualaikum.

Luka jahitan dekat bawah mmg pedih sangat ke lepas 5-6 Hari. Tapi sejak 2 hari lepas 2 orang doktor telah menjawab soalan ini dan dilihat oleh 115 orang. 0 Comment Ikan haruan kaya dengan zinc yang dapat percepatkan luka sembuh.

Luka jahitan bersalin pedih Yang 0998217711968781 dan 127281754304555 di 140586624720146 itu 160605525635212 dengan 192694315549759 ini 204249539860528. Luka jahitan dah bercantum elok tapi 2 hari ini saya masih rase pedih. Sy bersalin normaltp ade jahitan sedikitskrang sudah lebih sebulan setengahsy kencing dan bila 1 orang doktor telah menjawab soalan ini dan dilihat oleh 9 orang.


Dr Hana Luka Saya Terbuka Bekerja Di Klinik Ibu Dan Facebook


Luka Jahitan Bersalin Lambat Kering Anda Perlu Bantuan Ini Ohcantik Com


Fatimah Sitz Bath Kit Sembuhkan Luka Bersalin Anda


Ibu Menderita Luka Bersalin Masih Sakit Vitamin Cerdik By Coach Anah Ahmad


Dr Hana Luka Saya Terbuka Bekerja Di Klinik Ibu Dan Facebook


Jahitan Luka Bersalin Terbuka Sebelum Luka Sempat Bercantum Semula


Mufti Tegur Drama Isteri Untuk Disewa Drama


Luka Pembedahan Czer Ini Tip Berkesan Untuk Ibu Merawatnya


Min Aina Ila Aina Cara Cepat Sembuhkan Luka Perineum Bersalin Normal


Jahitan Luka Bersalin Bagaimana Ini 5 Peringkat Dan Cara Penjagaan


Dr Zubaidi Hj Ahmad Kream Merawat Luka Salam Doctor Saya Nak Tanya Sebenarnya Boleh Ke Kita Pakai Gel Ini Lepas Bsalin Nak Sembuh Kan Luka Jahitan Saya Baca Ramai Suggest Ini


Parut Luka Bersalin Luka Dan Bengkak


Jahitan Bersalin Normal Terbuka Apa Ibu Perlu Lakukan Terlebih Awal


Kenapa Luka Episiotomi Saya Lambat Baik August 2022 Kelabmama Malaysia


Menjaga Luka Episiotomi Dr Zubaidi Hj Ahmad Menulis


Kenapa Luka Episiotomi Saya Lambat Baik August 2022 Kelabmama Malaysia


Luka Jahit Bersalin Terbuka Sampai Tak Boleh Duduk Apa Nak Buat Coach Bisnes Coach Detox Kurus Coach Penyusuan Susu Ibu Mentor Bisnes Pengedar Shaklee Pengedar Youth Pengedar Vivix 011 17547669


Dr Hana Luka Saya Terbuka Bekerja Di Klinik Ibu Dan Facebook


Info Ibu Hamil Assalamualaikum Sy Nk Tnya Ibu2 Semua Sy Dh 61hari Bersalin Sy Xthu Sma Ada Luka Jahitan Dah Sembuh Atau X Tp Sy Masih Rasa Sakit Pada Tmpt Jhitan Terutama

Comments

Popular posts from this blog

contoh cerita novel remaja di malaysia

kereta tak boleh start tapi ada bunyi

gambar mewarna lampu isyarat